يورا بيلمز يوللار مني

۱۳٩٠/٢/۱
Micro management

در ادامه مباحث مدیریتی اینباردر این پست Micro management را مورد بررسی قرار می دهم هر چند بسیار خلاصه:

مدیریت ذره بینی،(Micro management)، نمونه ای از ضعف مدیریتی است که مبین کنترل بیش از اندازه و غیر ضروری کارکنان توسط مدیریت و توجه شدید مدیر به جزئیات کاری است. مدیران ریز بین به دلیل غرق شدن در مسائل جزئی، توانایی تحلیل کل سیستم و توجه به بهره وری کلی را ندارند. در واقع آنها علاوه بر اینکه کلیات را فدای جزئیات می‌کنند، احترام و اعتماد زیر دستان را نیز از دست می دهند.

بعضی وقتها مدیران بایستی خودشان را درگیر مسائل جرئی کارکنان نباید بکنند و حتی زمانیکه یک مدیر خود را درگیر مسائل جزئی سازمانی می کند قطعا از مسائل اساسی و راهبردی و حتی اجرایی مهم دور خواهد شد و اهداف سازمانی به مسائل خرد و بی اهمیت تبدیل شده و کارمندان تحت فشارهای روانی قرار گرفته و محیط نا امن اداری برایشان ایجاد خواهد شد و قطعا دروغ در بین کارکنان و مدیران رایج خواهد شد و وظایف اصلی سازمانی در پشت حباب های دروغین قرار خواهد گرفت.

 مدیریت ذره بینی ریشه در عدم اعتماد به دیگران دارد. این رفتار روحیه کارتیمی را تخریب و مانع رشد و پیشرفت و در برخی مواقع منجر به شکست سازمان می شود

برخی از نتایج مدیریت ذره بینی: ارتباطات ضعیف , گوشه گیری و کاهش روحیه کار تیمی,پنهان کاری,کاهش انگیزه و بهره وری,افزایش تنش و استرس و حوادث ناشی از کار,افزایش جابجایی کارکنان و کاهش رشد سازمانی و...

البته راه حل هایی برای کار کردن با چنین مدیرانی وجود داردکه موارد بالا (نتایج) رابتوانید تقویت کنید بهترین راه حل می باشد ولی به قول یکی از همکلاسانم در دوره کارشناسی ارشد در کل کسانی که با چنین مدیرانی کار می کنند یا باید از اول با او همکار نمی شدند و یا اینکه دهانش سر.... است!!!  

دومان

[ خانه | آرشيو | پست الكترونيك ]